FitVantaan sopimusehdot

Kohta 1. koskee suoraveloitussopimusasiakkaita, ei kuukausikortteja tai kertakäyntejä.

  1. Neljän (4) viikon e-laskutusjäsenyys on toistaiseksi voimassa oleva yhden kokonaisen kalenterikuukauden irtisanomisajalla. Jäsenyys on aina henkilökohtainen. Kalenterikuukauden irtisanomisaika alkaa irtisanomispäivän seuraavan kokonaisen kuukauden ensimmäisestä päivästä.
  2. Alle 18-vuotiaan sopimuksen tekee huoltaja, joka on vastuussa huollettavan maksuista ja siitä, että huollettava käyttäytyy salilla asiallisesti noudattaen myös tämän sopimuksen ehtoja ja sääntöjä. Alaikäisen liittyminen kuntokeskuksen jäseneksi onnistuu vain huoltajan kanssa asiakaspalvelussa sen aukioloaikoina. Uusissa jäsenyyksissä laskutus tulee huoltajan nimiin. Alaikäisenä kuntokeskuksen jäseneksi liittynyt on itse vastuussa laskutuksen siirtämisestä omiin nimiin täytettyään 18 vuotta. Muutoksesta tulee ilmoittaa kuntokeskukselle kirjallisesti sähköpostilla info(at)fit-vantaa.
  3. E-lasku Fit Vantaan liikuntapalveluista (Scandinavian Wellness Group Oy) tulee verkkopankkiisi noin 14-21 päivää ennen maksun eräpäivää, josta uusi 4 viikon liikuntajakso alkaa.
  4. 28pv (4vk) liikuntajakso alkaa aina laskun eräpäivästä.
  5. Muista tehdä E-laskutus voimaan omassa verkkopankissasi mahdollisimman pian. E-laskusopimuksen aktivoitumisessa voi mennä useampi arkipäivä. Jos E-laskusopimus ei ole aktiivinen laskun muodostuessa, lasku lähtee paperilaskuna Postin kautta. Posti voi kadottaa paperilaskun ja kortti sulkeutuu 7 päivää eräpäivästä, jos lasku on maksamatta.
  6. Emme vastaa Postin kadottamista tai viivästyneistä paperilaskuista tai sen takia aiheutuvista perintäkustannuksista. Suosittelemme aina E-laskun käyttöönottoa tämän takia. Muistumme tästä sähköpostilla sekä paikan päällä asiakaspalvelussa.
  7. On tärkeää, että maksat laskun viimeistään eräpäivänä, koska kortti lakkaa toimimasta, jos eräpäivästä on seitsemän (7) päivää. Jos maksu on myöhässä, niin kortti aktivoituu automaattisesti uudestaan 2–3 arkipäivän viiveellä, kun maksu näkyy laskutusyhtiössä. Saat kortin nopeammin voimaan maksamalla laskun kassaan vastaanotossa. Jos kortti on ehtinyt mennä kiinni, emme saa asiakaspalvelusta laitettua korttia voimaan vaikka lasku olisikin maksettu. Kortti aktivoidaan laskutusyhtiöstä, kun maksu on kirjautunut heille.
  8. Laskun maksamatta jättäminen, pankista e-laskutuksen irtisanominen tai kuntokeskuksessa käymättä jättäminen ei ole sama kuin irtisanoutuminen.
  9. Irtisanoutumiset tulee tehdä aina sähköpostilla info(at)fit-vantaa.fi.
  10. FitVantaan kampanjan tarjousjakson aikana ei voi irtisanoutua. Tarjousjakson päättymisen jälkeen voi irtisanoutua, jonka jälkeen tulee aina yhden (1) kalenterikuukauden irtisanoutumisaika. Tarjousjakson aikana kortin tauotus ei ole sallittua. Jäsenyys jatkuu aina automaattisesti tarjouskampanjan jälkeen 4 viikon laskutusvälillä ja 1 kalenterikuukauden irtisanomisajalla.
  11. Asiakas voi tauottaa e-laskutusjäsenyyden. Tähän tarvitsemme tauon alkamis- ja loppumispäivän, jotka tulee ilmoittaa sähköpostilla info@fit-vantaa.fi. Tauon miniaika on 2 viikkoa ja maksimiaika 1 vuosi. Jäsenyys jatkuu automaattisesti, kun tauko loppuu. Jos ennen tauon aloittamista on muodostunut lasku, se kuuluu maksaa pois. Nämä maksetut päivät hyvitetään treeniaikana, kun tauko loppuu. Tauosta ei tule erillisiä kuluja asiakkaalle. Emme tauota takautuvasti. Tauolta ei voi suoraan irtisanoutua, vaan irtisanoutumisaika on aina vähintään yksi (1) kalenterikuukausi.
  12. Asiakas treenaa ja/tai käyttää ryhmäliikuntatunteja omalla vastuullaan. Tämä koskee salia, ryhmäliikuntatiloja sekä muita kuntokeskuksen yleisiä tiloja sekä pukeutumis- ja peseytymistiloja.
  13. Asiakkaan on huolehdittava siitä, että lapsi pärjää lapsiparkissa ja valvottava omaa lastaan. Lapset eivät saa juosta vapaana kuntokeskuksen tiloissa. Noudatamme TUKESIN turvallisuussäännöksiä.
  14. Kuntokeskus ei ole vastuussa asiakkaiden salille tuomista arvoesineistä.
  15. Sairaustapauksista ei hyvitetä jälkikäteen kuntosali/ryhmäliikuntamaksuja. Myöskään jäsenyyden käyttämättä jättäminen ei oikeuta hyvityksiin, eikä sitä katsota irtisanoutumiseksi.
  16. Mahdolliset hinnanmuutokset ilmoitetaan jäsenistölle yhtä (1) kuukautta ennen uuden hinnaston voimaantuloa, jonka jälkeen hinnankorotus astuu voimaan automaattisesti.
  17. Irtisanoutuminen tai jäsenyyden keskeytyminen astuu voimaan vasta, kun sopimuksen ehdot, irtisanoutumisaika, laskutus/avoimet maksut ja muut asiaan mahdollisesti liittyvät seikat on hoidettu.
  18. Asiakkaan tulee varautua todistamaan henkilöllisyytensä.
  19. Mikäli jäsen tuo tai päästää ulko-ovesta kuntokeskukseen ulkopuolisen henkilön, eikä sille ole lupaa asiakaspalvelusta, tai jäsen käyttäytyy asiattomasti, peritään jäseneltä kutakin tällaista henkilökäyntikertaa kohden hinnaston mukainen neljän (4) viikon jäsenmaksu kerrottuna viidellä.
  20. Jos jäsen käyttäytyy salilla asiattomasti, korottaa ääntänsä muita kohtaan tai ei noudata salin sääntöjä, jäsenyys päättyy välittömästi porttikieltoon, eikä jo maksettuja maksuja palauteta.
  21. Avainkortti on henkilökohtainen. Avainkortti on oltava aina mukana tultaessa kuntokeskukseen. Portin yli meneminen on ehdottomasti kielletty. Jäsenen on pyydettäessä todistettava henkilöllisyytensä. Kadonneen kortin uusimisesta veloitetaan kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukainen maksu. Avainkortin katoamisesta on välittömästi ilmoitettava kuntokeskuksen henkilökunnalle. Mikäli avainkorttia käyttää joku muu henkilö, eikä sen katoamisesta ole ilmoitettu kuntokeskukselle heti kirjallisesti, kuntokeskus ei ole vastuussa automaatista tehdyistä ostoksista, lisäksi jäseneltä peritään kutakin tällaista luvattomasti käyneen henkilön käyntikertaa kohden hinnaston mukainen kertamaksu. Mikäli rike huomautuksesta huolimatta toistuu, voidaan jäsenyys perua kokonaan. Tällöin suoritettuja maksuja ei hyvitetä takaisin.
  22. Kuntokeskus on velvollinen ilmoittamaan jäsenelle arvonlisäveromuutoksen tai mahdollisten muiden viranomaistoimien hinnoissa aiheuttamista muutoksista vähintään yhtä (1) kuukautta ennen tällaisten muutosten siirtämistä jäsenen maksettaviin hintoihin.
  23. Ensimmäistä kertaa tuleva tutustuja saa kertamaksun hinnan alennuksena kuittia tai tilausvahvistusta vastaan, jos ostaa jäsenyyden myöhemmin asiakaspalvelusta.
  24. Maksujen viivästymisestä keskuksella on oikeus periä asiakkaalta korkolain mukainen viivästyskorko ja muistutusmaksut. Mikäli lasku joudutaan siirtämään perintään, maksaa asiakas perimiskulut.
  25. Mikäli jäsen huomautuksesta huolimatta laiminlyö sopimuksen mukaiset maksut, voidaan jäsenyys irtisanoa välittömin vaikutuksin.
  26. Yrityssopimuksissa sopijaosapuolet ovat FitVantaa – Iron Paradise Kuntokeskus (Scandinavian Wellness Group Oy) ja jäsen yksityishenkilönä. Yritys korvaa jäsenen harjoittelusta sopimuksessa määritellyn määrän. Mikäli jäsen eroaa yrityksen palveluksesta tai yritys lopettaa sopimuksen mukaisen osuuden maksamisen, on jäsen viime kädessä vastuussa yksityishenkilönä maksusuorituksista ja mahdollisista maksujen viivästymisistä aiheutuneista kuluista kuten kohdassa 24. on kerrottu.
  27. Pidämme yllä asiakasrekisteriä. Käsittelemme henkilötietoja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukaisesti, jota täydennetään ja täsmennetään kansallisella lainsäädännöllä. Kuntoklubin tietosuojaseloste on julkaistu verkkosivuillamme, lisäksi se on nähtävissä kuntokeskuksessa pyydettäessä.
  28. Aluehallintoviraston toimesta tapahtuvien kuntosalien pakko sulkemisien johdosta ei makseta hyvityksiä. Hyvityksiä ei myöskään makseta käyttämättömistä 10 kerran korteista tai kertakäynneistä.
  29. Ulkopuolisen personal trainerin tekemä oman asiakkaan ohjaus onnistuu meillä, mutta personal trainerilla ja asiakkaalla tulee olla voimassa oleva kortti tai kertakäynti. Asiakkaiden rekrytointi ja omien palveluiden mainostus on kielletty kuntokeskuksen tiloissa.

Tietosuojaseloste on luettavissa täältä.

Tervetuloa Fit Vantaa  – Iron Paradise -kuntokeskuksen asiakkaaksi. Onnittelut terveellisestä valinnastasi!